top of page

Διαλλειματική νηστεία

Η διαλλειματική νηστεία είναι μια διατροφική προσέγγιση που περιλαμβάνει την εναλλαγή περιόδων ΄΄φυσιολογικής΄΄ διατροφής και νηστείας. Συνήθως δεν προσδιορίζει ποια τρόφιμα πρέπει να καταναλώνονται, ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις προσδιορίζεται το θερμιδικό πλαίσιο, αλλά κυρίως επικεντρώνεται στο χρονικό πλαίσιο που πρέπει να καταναλώνεται το φαγητό. Ο πρωταρχικός στόχος της διαλειμματικής νηστείας είναι να ελέγχεται ο χρόνος των γευμάτων και να παρατείνετε η περίοδος της νηστείας.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι έχουν διεξαχθεί πολλές κλινικές μελέτες για τα οφέλη και τις πιθανές επιπτώσεις στην υγεία του συγκεκριμένου μοντέλου διατροφής. Η διαλλειματική νηστεία δείχνει πολλά υποσχόμενη ως παρέμβαση για την παχυσαρκία, αλλά λίγα είναι γνωστά για τη μακροπρόθεσμη τήρηση της και τις επιπτώσεις της στον ανθρώπινο

οργανισμό.



Μία άλλη μελέτη εξέτασε την διαλλειματική νηστεία σε συνάρτηση με την απώλεια βάρους. Αποδείχθηκε ότι είναι ένα αποτελεσματικό διατροφικό σχέδιο για όσους στοχεύουν σε απώλειας βάρους για σύντομη διάρκεια, περίπου για έναν μήνα έως τρεις μήνες. Ελάχιστες παρενέργειες εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια της νηστείας, όπως πολυουρία ή αλλαγή στην διάθεση, που δεν χρειάζονταν χειρουργική ή ιατρική αντιμετώπιση. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι η διαλλειματική νηστεία έχει οφέλη στη μείωση του σωματικού βάρους, βελτιώσεις στα επίπεδα της γλυκόζης και στο λιπιδαιμικό προφίλ.

Αν και οι γενικές επιδράσεις είναι ευεργετικές όσον αφορά τις μεταβολικές λειτουργίες, ορισμένοι συμμετέχοντες σε δοκιμές μειώσεις στην οστική πυκνότητα και στην άλιπη μάζα σώματος. Επίσης σε περιπτώσεις κατά την διάρκεια διαλλειματικής νηστείας έχει διαπιστωθεί, μη επαρκή πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, χαμηλή γλυκόζη αίματος, υπερφαγία, γαστροοισοφαγικοί ερεθισμοί και επιπτώσεις στον ύπνο. Παραπάνω μελέτες πρέπει να γίνουν για τις επιπτώσεις στο ανθρώπινο σώμα σε μακροπρόθεσμο πλαίσιο.



Μερικά διατροφικά πρωτόκολλα για την διαλλειματική νηστεία είναι:

Μέθοδος 16/8: Περιλαμβάνει νηστεία για 16 ώρες κάθε μέρα και περιορισμό της διατροφής σε ένα παράθυρο 8 ωρών. Για παράδειγμα, να επιτρέπεται η τροφή από τις 12:00 μ.μ. έως τις 20:00 και νηστεία από τις 20:00 έως τις 12:00 μ.μ. την επόμενη μέρα.

Διατροφή 5:2: Σε αυτήν την προσέγγιση, επιτρέπεται η τροφή για πέντε ημέρες την εβδομάδα και η κατανάλωση πολύ χαμηλής πρόσληψης θερμίδων (συνήθως περίπου 500-600 θερμίδες) τις άλλες δύο μη συνεχόμενες ημέρες.

Eat-Stop-Eat: Με αυτή τη μέθοδο, η νηστεία ακολουθείται για ολόκληρο 24 ώρες μία ή δύο φορές την εβδομάδα.

Εναλλασσόμενη νηστεία: Αυτή η προσέγγιση εναλλάσσεται μεταξύ ημερών νηστείας και κανονικών ημερών φαγητού. Τις ημέρες νηστείας, μειώνετε σημαντικά ή πρόσληψη θερμίδων.

Η δίαιτα του πολεμιστή: Αυτή η δίαιτα περιλαμβάνει νηστεία για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας και ένα μεγάλο γεύμα το βράδυ. Κατά την περίοδο της νηστείας, επιτρέπονται μικρές ποσότητες ωμών φρούτων και λαχανικών ή άλλα τρόφιμα με χαμηλό θερμιδικό προφίλ.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια της διαλειμματικής νηστείας δεν έχει αποδειχθεί πλήρως και μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε απόπειρα νηστείας, ειδικά εάν έχετε υποκείμενες ιατρικές παθήσεις.




9 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Pancakes μήλου

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page