top of page

Aλκοολ

Έγινε ενημέρωση: 11 Δεκ 2023



Τα αλκοολούχα ποτά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Μη αποσταζόμενα: Πρόκειται για τα ποτά που λαμβάνονται απευθείας με αλκοολική ζύμωση. Έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, καθώς δεν υπερβαίνουν το 15%. Παραδείγματα είναι το κρασί και η μπύρα.

Αποσταζόμενα: Μετά τη ζύμωση αυτών των ποτών ακολουθεί η διαδικασία της απόσταξης, που οδηγεί σε ένα προϊόν με αυξημένη περιεκτικότητα σε αλκοόλη. Η περιεκτικότητα μπορεί να κυμαίνεται από 20% έως και 70%. Το τζιν, η βότκα, και το τσίπουρο ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία μεταξύ άλλων.

Το αλκοολ αποδίδει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο αλκοόλης. Οι θερμίδες που λαμβάνουμε από τα αλκοολούχα ποτά ονομάζονται και ''κενές'' καθώς δεν προσφέρουν κάποιο θρεπτικό συστατικό στον οργανισμό.



Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να συμβάλει, δυνητικά, στην καρδιαγγειακή υγεία και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου, αγγειακών παθήσεων, και θανάτου από όλα τα καρδιαγγειακά αίτια. Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα όπως η λιπώδης νόσου του ήπατος, διάφορων τύπων καρκίνου, διαταραχή τη εγκεφαλικής λειτουργίας και επιδείνωση της ψυχικής υγείας. Επίσης το αλκοόλ είναι διουρητικό, προκαλώντας αυξημένη ούρηση και πιθανό αποτέλεσμα αφυδάτωσης.

Για να διατηρήσουμε μια υγιεινή σχέση με το αλκοόλ, οι οργανισμοί υγείας προτείνουν μια μέτρια προσέγγιση. Για παράδειγμα, η κατανάλωση ενός ποτηριού κρασιού την ημέρα για τις γυναίκες και δύο ποτηριών για τους άνδρες θεωρείται συχνά ασφαλής.

Οι συστάσεις για την κατανάλωση αλκοόλ είναι 1 μερίδα την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άντρες. (1 μονάδα αλκοόλ = 10 γρ. καθαρής αλκοόλης)

Η τακτική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να συνεισφέρει στην αύξηση του βάρους. H κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε κακές επιλογές τροφίμων ή σε υπερβολική λήψη τροφής.

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν καταναλώνεται αλκοόλ πριν ή μετά τα γεύματα, η πρόσληψη τροφής είναι μεγαλύτερη έως και 30%.

Συμπερασματικά καταλήγουμε συνοπτικά με την ιδέα ότι η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να γίνει μέρος μιας υγιεινής διατροφής όταν γίνεται με σύνεση και μετριοπάθεια.





23 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Pancakes μήλου

Αλάτι

Kommentare


Post: Blog2_Post
bottom of page