top of page

Διατροφή και διακοπές



Εσείς καταφέρνετε να συνδυάσετε τη δίαιτα και τις καλοκαιρινές σας διακοπές, ή αυτές πηγαίνουν χέρι-χέρι με τις κακές διατροφικές επιλογές; Η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής κατά τη διάρκεια των διακοπών μπορεί να αποτελεί πρόκληση αλλά είναι ένα σημαντικό ζήτημα για τη συνολική ευεξία σας. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ισορροπήσετε τη διατροφή σας και να απολαύσετε τις διακοπές σας:


Τρόπος μαγειρέματος: Προσπαθήστε να κάνετε μικρές αλλαγές στην επιλογή του φαγητού σας, έτσι ώστε να διατηρήσετε το ισοζύγιο ενέργειας. Επιλέξτε ψητά τρόφιμα αντί για τηγανητά.

Μην μένετε νηστικοί: Το να μένετε νηστικοί κατά την διάρκεια των διακοπών μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία. Είναι πολύ πιθανό το έντονο αίσθημα πείνας αργότερα μέσα στη μέρα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολος ο έλεγχος της κατανάλωσης τροφής στα κυρίως γεύματα.

Ενυδάτωση:Η υπερβολική αύξηση της θερμοκρασίας προκαλεί εφίδρωση και αυξάνει κατά πολύ τις ανάγκες μας σε νερό ιδιαίτερα για όσους εκτίθενται αρκετή ώρα στον ήλιο. Η τακτική κατανάλωση υγρών καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας πριν εμφανιστεί η δίψα είναι απαραίτητη. Είτε χαλαρώνετε σε μια παραλία είτε εξερευνείτε έναν καινούργιο προορισμό, είναι σημαντικό να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό και πίνετε άφθονο κατά την διάρκεια της ημέρας. Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, καθώς μπορεί να σας αφυδατώσει και να προσθέσει κενές θερμίδες.

Μέγεθος μερίδας: Ενώ βρίσκεστε στις διακοπές, είναι εύκολο να υπερβείτε τις θερμιδικές σας ανάγκες, είτε λόγω της ποσότητας της μερίδας ή λόγω συχνής κατανάλωσης σνακ ή γλυκών. Προσπαθήστε να προσέχετε τα μεγέθη της μερίδας σας και να ακούσετε τα σημάδια πείνας και κορεσμού του σώματός σας. Επιλέξτε μικρότερα πιάτα ή μοιραστείτε γεύματα με την οικογένεια σας ή την παρέα σας για να ελέγξετε την πρόσληψη θερμίδων.

Φρούτα και λαχανικά: Αναζητήστε ευκαιρίες να συμπεριλάβετε φρούτα και λαχανικά στα γεύματά σας. Αναζητήστε μανάβικα ή παντοπωλεία για να αγοράσετε φρέσκα φρούτα για σνακ ή λαχανικά για να προσθέσετε σαλάτες στα γεύματά σας. Τα φρούτα και τα λαχανικά δεν είναι μόνο θρεπτικά, αλλά μπορούν επίσης να προσφέρουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από τα πιο βαριά φαγητά των διακοπών.

Ισορροπία γευμάτων: Στοχεύστε σε ισορροπημένα γεύματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό άπαχων πρωτεϊνών, δημητριακών ολικής αλέσεως και υγιεινών λιπαρών. Αυτός ο συνδυασμός θα σας βοηθήσει να μείνετε χορτάτοι και θα σας προσφέρει μια σειρά από βασικά θρεπτικά συστατικά. Αποφύγετε να βασίζεστε αποκλειστικά σε γρήγορο φαγητό ή σε βαριά επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τηγανιτά.





Φυσική δραστηριότητα: Ενσωματώστε τη σωματική δραστηριότητα στη ρουτίνα των διακοπών σας. Εξερευνήστε τον προορισμό σας με τα πόδια, νοικιάστε ποδήλατα ή συμμετέχετε σε θαλάσσιες δραστηριότητες. Το να παραμείνετε δραστήριοι όχι μόνο καίει θερμίδες, αλλά σας επιτρέπει επίσης να βελτιώσετε την σωματική σας ευεξία.


Αφεθείτε με μέτρο: Οι διακοπές προορίζονται για να τις απολαμβάνετε και το να απολαύσετε τοπικές λιχουδιές ή να δοκιμάσετε ένα ιδιαίτερο επιδόρπιο είναι μέρος της εμπειρίας. Ωστόσο, εξασκήστε το μέτρο και να προσέχετε τις συνολικές διατροφικές σας επιλογές. Διαλέξτε ένα ‘ανθυγιεινό’ τρόφιμο την ημέρα χωρίς να ξεχνάτε τις καλές διατροφικές σας συνήθειες.


Θυμηθείτε, ο στόχος είναι να βρείτε μια ισορροπία μεταξύ της απόλαυσης των διακοπών σας και της διατήρησης μιας υγιεινής διατροφής. Προγραμματίζοντας εκ των προτέρων, κάνοντας συνειδητές επιλογές και παραμένοντας δραστήριοι, μπορείτε να έχετε αξέχαστες διακοπές φροντίζοντας παράλληλα την ευημερία σας.





30 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Pancakes μήλου

Aλκοολ

Post: Blog2_Post
bottom of page